טיפוח ויופי אישי

מה זה טיפול PRP

הקבוצה האורטופדית בקולורדו ספרינגס שמחה להציע טיפול בפלסמה עשירה בטסיות דם (PRP) המקלה על כאבים ומקדמת ריפוי ארוך טווח בחולים עם מגוון מצבים אורטופדיים, כמתואר במאמר זה. טיפול ב- PRP הוא שיטה מודרנית לשימוש במרכיבים של תאי הדם של הגוף כדי לעורר את תהליך הריפוי הטבעי במחלות אורטופדיות מסוימות. זריקה פשוטה משמשת לשאיבת הדם המשמש לטיפול ב- PR-P ולהחדרת פלזמת הטסיות – פלזמה עשירה – לאזור הרצוי. בנוסף לריפוי פצעים וריפוי צלקות, טיפול ב- PRP מאפשר גם לגוף לעורר צמיחת תאים חדשה במקור. זה מכניס ריכוז טסיות דם לאזור הרצוי כדי לרפא את הפציעה בצורה מהירה ומהירה, כך שגופך צריך לעבוד קשה יותר ממה שהיה עושה אחרת בריפוי פציעה, בדיוק כמו כל פציעה אחרת. מכיוון שטיפול ב- PRP משתמש בפלזמה משלך או בטסיות הדם, המיוצרים באופן טבעי בגוף, אין פוטנציאל לסיבוכים. בכל מקרה, עליך לדבר עם הרופא שלך על כך, מכיוון שזה יכול לעזור לספק מעט הקלה למטופל שלך.

אם יש לך פגיעה בגיד או ברצועה ושיטות מסורתיות אינן מביאות להקלה, טיפול ב- PRP עשוי להיות הפיתרון. זה יכול להיות שימושי גם עבור חולים שאינם מעוניינים לעבור ניתוח פתוח או שאינם יכולים לעבור ניתוח ארתרוסקופי פתוח.

אם יש לך קרע שרירי חלקי או אפילו מלא

טיפול ב- PRP יכול לקצר את זמן ההחלמה, לקדם סיבי שריר חזקים יותר ולקצר את זמני ההחלמה. אם יש לך כאבי ברכיים כרוניים קלים עד בינוניים עקב פציעה בגיד, ייתכן שאתה מועמד טוב לטיפול PR p. יתרון נוסף של טיפול ב- PRp הוא בכך שהוא יכול להפחית את הסיכון לפגיעה ארוכת טווח בגיד או ברצועה ואפשרות לריפוי. במקרים מסוימים זה יכול להוביל להקלה ממושכת – קבועה, ואולי לגרום לרקמות הניווניות להתחדש ולצמוח מחדש.

ישנן סיבות רבות לכך שטיפול ב- PRP הוא אפשרות טובה לאנשים עם כאבי ברכיים כרוניים וקרעים בשרירים, כמו גם לסוגים רבים אחרים של פציעות בגידים.

הרופאים משתמשים בו כעת לקידום צמיחת שיער וריפוי רקמות רכות, ותוצאות ענק הושגו. מחקר שנערך בשנת 2015 מצא כי זריקות PRP יעילות באותה מידה לטיפול באוסטיאוארתריטיס עם החומצה כמו אנטיביוטיקה לאוסטאופורוזיס.

טיפול יחסי ציבור

הוא טיפול מקובל עבור ספורטאים וחובבי ספורט הזקוקים לחזור למשחק בהקדם האפשרי. לטיפול ב- PRP יש השפעה על מגוון רחב של סוגיות בריאותיות, מכיוון שמשימתו הבסיסית היא לעזור לרפא את הבעיה שהפציעה גורמת לה ואפילו לא בן כמה היא. ההשפעות של טיפול PRp על זמן ההחלמה של אנשים פעילים עם מחלות אורטופדיות הן דרמטיות, ועוזרות להם להתאושש מהר יותר ולעיתים קרובות נמנעות מהצורך בניתוח. כיום הוא סטנדרטי ברפואת ספורט ואחד מהטיפולים הנפוצים ביותר – מוכר לכל ספורטאי או חובב ספורט הזקוק "לחזור למשחקים" בהקדם האפשרי.

טסיות דם

פלזמה עשירה, המכונה גם PRP, היא סוג של רפואה מתחדשת שיכולה להעצים את גורמי הגדילה הטבעיים שהגוף משתמש בהם לריפוי רקמות, כלומר זהו מקור חומר הטיפול ולא התורם. זו אחת היכולות החזקות ביותר שיכולות להשתמש בה ולשפר אותה, כמו גם היכולת של המערכת החיסונית שלנו "לרפא" את עצמה. במילים פשוטות, PRP הוא ריכוז הטסיות הנמצאות בדם שלנו, וכטיפול תרופתי הוא האמין כי הוא יכול להאיץ את הריפוי של פציעות והפרעות שלד-שלד. בטיפול ב- PRP נעשה שימוש בטסיות דם – דגימות דם כדי להעביר ריכוזים גבוהים של טסיות דם למקור ספציפי של כאב או פציעה. על מנת לקדם את תגובת הריפוי של הגוף, רופאים מזריקים לאזור היעד כמויות גבוהות של חומר איכותי, חסכוני ומתחדש בצורת פלזמה.

טיפול PRP

הוא למעשה תהליך של הזרקת דם המטופל עצמו לאתר הפציעה כדי לקדם ריפוי. טיפולי PRP הם תהליך טיפולי הכולל שילוב של פלזמה וטסיות הדם שלך והזרקת החומר המשולב לאזורים בעייתיים כגון העור, השרירים או המפרקים כדי לקדם ריפוי באזור ספציפי של הפציעה, כגון השריר, העצם או המפרק. – תלוי במידת הפציעה, ייתכן שתצטרך הזרקת טיפול PRP אחת או שהרופא שלך עשוי להמליץ על כמה, אך זה לא תמיד הכרחי. הרופא שלך יקבע כמה זריקות הבעיה שלך דורשת והאם עליך לקבל טיפול PR-P כדי להבטיח תוצאות מיטביות. בהתאם לתוצאה הרצויה, ניתן להמליץ על מספר טיפולי PR-p על מנת להמשיך ולקדם ריפוי בריא באזורים מסוימים. שלא כמו טיפולים אחרים בגידים פגומים, טיפול ב- PRp עובד אצל אנשים מסוימים אך לא אצל אחרים, כך שתוכלו לעבוד עם טיפול אחד או שניים במקום לקבל מספר טיפולים בו זמנית.