עסקים ותעשייה

רטיבות בבית – איך מתמודדים?

במקרים חמורים, לחות נגרמת כתוצאה מחדירת מים לקירות הבניין, או מרטיבות במשטחי הבניין, במיוחד הקירות. עובש יכול לצמוח בבתים ובבניינים, דבר המצביע על בעיה במים או בלחות. בעיות בעובש ולחות אם אתה מבחין בלחות או עובש באזורים שהם בדרך כלל יבשים, כגון קירות ותקרות, הגרוע ביותר עשוי להיות בחנות.

בעיות רטיבות ולחות בבית עלולות להוביל לפגיעת עובש ועובש

מה שעלול לגרום נזק לבית ולבריאות. עודף לחות בבית עם לחות גבוהה עלול לפגוע בעץ ולגרום לכתמים ולצמיחה העלולים לגרום לריקבון רציני. פתחי אוורור יבשים יכולים לייצר עודף לחות בבתים על ידי הגברת הלחות בתוך הבית.

כדי למנוע מהבגדים הלחים שלך להגדיל את הלחות, אתה יכול לתלות בגדים רטובים עם מייבש כדי למנוע מהלחות להשפיע על הבית שלך. מזגן הוא כלי נהדר למניעה או הפחתה של לחות, כדי לתת לכם בית קריר, מכיוון שהוא שואב אוויר ומסנן לחות. מסיר לחות יכול גם להוציא לחות מהאוויר כדי להפחית את הלחות.
למידע מורחב בתחום של איתור נזילה בבית ורטיבות בבית – איך מתמודדים? מומלץ לגשת לאתר no-leak.co.il

עם זאת

מסיר לחות אינו פותר את הבעיה הבסיסית שלפיה לחות נכנסת לבית עקב עודף ייצור הלחות בבתים ללא אוורור וחימום. למען האמת, אפילו עם אוורור טוב, אם אתה גר באזור עם גשמים גבוהים, עדיין יש לך בעיות לחות גם אם הבית שלך מודרני או מודרני כדי להסיר לחות מחדרי וקירות ביתך. באמצעות מד לחות אתה יכול לקבוע אם הקירות הפנימיים של הנכס מתייבשים, גורמים ללחות או מאווררים בצורה לא טובה.

לחות מתרחשת כאשר אוויר חם פוגע בקירות קרים

ומחמם את הבית כשהמשטח אינו קר מספיק כדי לייצר עיבוי. קירות הבית שלך הם מקום מצוין לאסוף עיבוי אם הלחות הגבוהה אינה נשלטת. כדי להיפטר מלחות, יש לחמם את הבית לזמן קצר ולפתוח דלתות וחלונות כדי להכניס אוויר עמוס לחות.

כדי למנוע לחות נמוכה בבית שלך, אתה יכול למצוא דרכים להוסיף יותר לחות לאוויר. אם הבריזה הטבעית לא מספיקה, תוכלו להשתמש במאוורר חשמלי במקום בחלון או להתקין מאוורר קיר בעליית הגג בכדי להכניס אוויר לבית. על ידי פתיחת החלונות, האוויר הנכנס מפחית את הסבירות לפתח בעיות לחות בדירה.

גגות וקירות דולפים עלולים להכניס עודף לחות לבית ולגרום נזקים חמורים לבית ולבסיס. למרות שאין דרכים טבעיות להסרת לחות, ישנן דרכים להפחית את תכולת הלחות בבית. אחת האפשרויות הללו היא הכנסת צמחים לבית הסופגים לחות מהאוויר.

בעיות לחות בבית יכולות להתרחש באזורים עם אוורור לקוי כגון חדרי אמבטיה

מטבחים וארונות. נזילות בבית שלך יכולות לנבוע מלחות גבוהה (בדוק לוחות רצפה, צינורות סדוקים ורמות מי תהום גבוהות). בעיות לחות בבית יכולות לנבוע ממגוון סיבות, כגון גשם החודר לקירות וגגות, לחות הנספגת ברצפה, מי עיבוי המשתקעים על משטחים קרים או שילוב של שניהם.

אם הלחות לא נשמרת

לא רק שהבית שלך מרגיש לא נוח, אלא שיכולות להתעורר בעיות רבות אחרות. מי עיבוי הם טיפות מים המתרחשות על חלונות וקירות עקב הבדלי טמפרטורה קיצוניים בין האוויר החיצוני לטמפרטורות פני השטח בחללים הפנימיים ויכולים להוביל בשלווה ללחות בבית.

כדי למנוע עיבוי רב מהאדים והלחות משאר הבית, עליך לשמור על דלתות חדר האמבטיה סגורות ולפתוח את חלונות האמבטיה בעת המקלחת.

בנוסף להגברת לחות הקרקע הלחה

תוצאה נוספת של בעיה זו היא שקומת הקרקע של הבניין שלך עולה. מקובל כי הלחות באדמה מתנשאת כמטר מעל קירות ביתכם, כך שהבעיה היא כמובן לחות לחות. הם יכולים לפתור את הסיבה לבעיה לאורך זמן, מכיוון שאוויר בחדר הופך לח מעט ושאריות המלח והמים הנספגים מהאדמה והבנייה סופגים לחות טרייה מהאטמוספירה, ויוצרים טיחים לחים.

למד כיצד להילחם בלחות עודפת ואוויר יבש שעלול לגרום נזק לחלקים שונים בנכס שלך. כיצד לתקן נזילות בגגות, בקירות, במתקנים סניטריים ובעובש – ולא רק במקום בו הלחות צומחת.

מכיוון שהאוויר מכיל אדי מים (60%)

עובש וטחב יכולים להתפתח אם יש עודף לחות, ולגרום לריקבון ולפגיעה בחפצים שלך. עובש יכול להיווצר על מסגרות חלונות, חצאיות, לוחות ומשטחי קיר כשהוא קר, מה שאומר שקירות ומשטחים נוטים לשאוב לחות מהאוויר.

הערה חשובה כי הלחות יכולה להשתנות עקב שינויים בלחות וטמפרטורת האוויר במהלך יום, לכן עליך לבדוק את הלחות יותר מפעם ביום.

שימוש במסיר לחות יכול להפחית את הסיכון לפתח בעיות רטיבות בבית

אתה יכול להשתמש במלכודות לחות לא יקרות כדי להפחית את הלחות היחסית בבית שלך, או שאתה יכול להכין בעצמך עם קערת מלח, אבל לאחר שהתגוררת בבית לח לפני שאני יכול לומר שקניית מכשיר אדים באיכות גבוהה היא האפשרות הטובה ביותר.

מודד מוסמך יכול לבצע מדידת לחות של הבית שלך, לזהות את הגורמים לבעיה ולייעץ לך לגבי ההליך הנכון. נבחן כיצד תוכל להסיר את הבית ולחפש דרכים אחרות לשמור על אזורים מועדים ללחות ללא לחות.