בריאות

מה חשוב לדעת לפני דיאטה?

כמעט בלתי אפשרי לעמוד בקצב של כל הדיאטות השונות שעומדות תחת אור הזרקורים מדי חודש. יש מרקים – על בסיס דיאטה, דיאטה על בסיס כרוב ואפילו הרבה דיאטות בריאות שגורמות לך להרגיש שהעולם זקוק לדרך לאבד עודף אוכל רב. קשה להבחין בין ייעוץ תזונתי בריא לבין דיאטות אופנה.

דיאטות דלות בפחמימות מומלצות לעיתים קרובות מכיוון שהוכחו שוב ושוב שוות ערך או טובות יותר מדיאטות אחרות. זכרו שתזונה בריאה צריכה להתבסס בעיקר על מזונות מלאים ולא על מזונות עשירים בפחמימות כמו בשר, מוצרי חלב וביצים.

זה יכול להשפיע על היכולת שלך לרדת במשקל ולשמור על משקל בריא

כמו גם על הבריאות הכללית שלך. אחד הגורמים המרכזיים לשמירה על איזון עם הבסיס הבסיסי הנדרש לירידה במשקל – ספירת קלוריות. קלוריות עצמן הן רק חלק קטן ממה שגופך זקוק לו, אך הן חשובות לירידה במשקל ועלייה במשקל.

לפני שתחליט על תזונה נכונה

שאל את עצמך כמה זמן יש לך לתכנן ולהכין ארוחות בריאות, על מה אתה מוציא אותם וכמה תמיכה אתה מקבל מבני משפחה וחברים? כשאתה דואג לסביבת האוכל שלך – האוכל שאתה אוכל ממנו, האוכל שיש לך בקלות, והסביבה סביבך – אתה מתכונן להצלחה, לא רק מבחינת מה שאתה אוכל, אלא גם מבחינת מתי ואיפה אתה תאכל את זה.

לפני שתתחיל בדיאטה, עליך להיות מודע לכך שמזונות לא בריאים יהיו סביבך ועליך ללמוד לשלוט בעצמך. אם עדיין לא ראיתם דיאטנית מוסמכת או הוצאתם תוכניות תזונה מהאינטרנט, אתם רוצים לדעת אם הדיאטה שלכם בריאה מדעית.

לפני שתתחיל בתכנית לירידה במשקל

הקדיש זמן ללמוד כמה שיותר על היתרונות הבריאותיים והסיכונים של דיאטות שונות. תהיה אשר תהיה האסטרטגיה לירידה במשקל, חשוב להימנע מהרגלים לא בריאים כמו אכילת יתר, עישון, שתייה ועישון. אם אתה מרגיש שלעולם לא תקפיד על הדיאטה שלך, הפסק את הדיאטה והתמקד בבניית הרגלים בריאים שאתה נהנה מהם. אל תוותרו על הדיאטה שלכם מכיוון שאתם מתחילים להיות רעבים מדי או שאתם נמצאים במחזור מתמיד ומתקשים להישאר עם מוטיבציה ולרדת במשקל. לא משנה באיזו תזונה תבחרו, ישנן דיאטות רבות ושונות שיכולות לעזור לכם לרדת במשקל.

בצע את הצעדים הבאים לתכנון תוכנית דיאטה לירידה במשקל

אשר בנויה במיוחד כדי לתמוך ביעדיך והרגלי החיים שלך. למדו את עצמכם כיצד לבצע שינויים חיוביים ובריאים כדי לשמור על הירידה במשקל. זה יכול להוביל לכך שאתה זוכר את היתרונות של תזונה בריאה ומוציא אותם לפועל.
למידע מורחב על מה חשוב לדעת לפני דיאטה? כדאי לבדוק כאן: be-fit.co.il

וודא שהדיאטה שלך נחקרה ביסודיות למען בטיחות

ודון בשינויים שלך עם הרופא או הדיאטנית המוסמכת שלך לפני תחילת הדיאטה החדשה שלך. תמיד מומלץ להתייעץ עם רופא משפחה לפני שתתחיל תוכנית לירידה במשקל, במיוחד אם התנאים הקיימים שלך, כולל היסטוריה של הפרעות אכילה, גורמים לך לעלות במשקל. כדי להבטיח שאתה יורד במשקל בבטחה, שוחח עם רופא המשפחה בהקדם האפשרי לאחר שיצאת לדיאטות חדשות או תכניות כושר.

קודם כל

הדיאטה הקטוגנית היא לא ממש דיאטה במובן שאנחנו יודעים אותה, היא אמורה להתמקד באזורים מסוימים בבריאות שלך. ירידה במשקל עשויה להיות בונוס, אך אם אתם מעוניינים בתזונה זו ובטוחים שאינכם צריכים לעשות זאת בכדי לקבל תזונה בריאה, חשוב לדעת את היסודות וכיצד להשוות ביניהם.

דיאטת יו-יו

היא תהליך תזונה תקופתי המשמש את הספורטאים המתכננים במכוון ועוקבים אחר דיאטות שונות על מנת להשיג גוף ספציפי באמצעות אימונים. מכיוון שדיאטות רבות לירידה במשקל אינן מקדמות שינויים קבועים באורחות החיים הבריאים, הקילוגרמים יגדלו שוב ברגע שתורידו במשקל ותפסיקו את הדיאטה. בדרך כלל סביר להניח כי דיאטות מגבילות לא יימשכו יותר מכמה שבועות, ואתה זקוק לאמונה נחרצת שתוכל לעמוד בהן לטווח ארוך. אחד המכשולים הגדולים ביותר לשמירה על המשקל – ההפסד שדיאטות גורמות הוא הנטייה לשנות דיאטות ולחזור להרגלים ישנים.

עם זאת, לא נדיר שתוכנית דיאטה חדשה מתחילה בירידה מהירה במשקל, שעלולה לגרום לבעיות ארוכות טווח.

אם אתה רעב כל הזמן, לא תוכל לעמוד בתוכנית אכילה בריאה לאורך זמן. אם תתחיל להפחית קלוריות ולהתרגל לתוכנית הדיאטה החדשה שלך, אתה עלול להרגיש רעב.

מציאת השיטה המתאימה לירידה במשקל תימשך ככל הנראה זמן ומחקר רב וכן מאמץ רב מצידך

לפני שתתחיל בדיאטה, עליך לחשוב כיצד יראו חייך כשתגיע למטרתך – לרדת במשקל. אם אתה באמת צריך לרדת במשקל, שיפור הרגלי האכילה והפעילות הגופנית שלך בדרך יכול לעזור.