מחשבים ואלקטרוניקה

שפת התכנות HTML

מטרת מאמר זה היא ללמד אנשים את היסודות של שפת התכנות HTML בצורה הבסיסית ביותר שלה. במאמר זה אדבר על המושגים הבסיסיים של HTML ועל השימוש בו בשפות תכנות כגון JavaScript, CSS, HTML5 ו- HTML6.

במדריך זה תלמד כיצד לשלב אלמנטים אלה ליצירת שפת תכנות וכיצד HTML משתלב במשפחת הקודים לפיתוח תוכנה.

HTML נחשב לגירסה 5 של HTML, שמבסס את השימוש בתכנות JavaScript (ראה גיליונות סגנון מדורגים של JavaScript ו- PHP). אני מקווה שזה יעזור לך לכתוב HTML כשפת תכנות ולא רק ככלי להכנת HTML.

זו שפת התכנות היחידה שניתן להבין על ידי דפדפני האינטרנט, וכל מה שקורה באתר שלך הוא ברמה מסוימת מונע על ידי JS. זה מכתיב כיצד אלמנטים HTML של דף אינטרנט אמורים להופיע בקצה הקדמי של הדף.

אלמנטים של HTML משמשים להגדרת מסמך HTML באופן שדפדפני האינטרנט יוכלו לזהות ולהציג אותו. קוד ה- HTML נשלח לדפדפן אינטרנט שיכול להבין אותו ולהציג את האתר בהתאם.

באופן דומה

יש הסבורים ש- HTML היא שפת תכנות הצהרתית מכיוון שהוא אומר לדפדפן מה לעשות, אך אינך יכול לומר לו כיצד לעשות זאת. כדי לגרום לאתר להיראות כמו יישום, ניתן להטמיע קוד תכנות JavaScript ו- PHP ב- HTML. אחד התחומים שבהם לימוד JavaScript קשה יותר מאשר בשפות תכנות אחרות הוא שדפדפני אינטרנט שונים מפרשים קוד JavaScript בדרכים מעט שונות. מכיוון ש- JavaScript צריך להיות מורכב יותר מ- HTML, אנו יכולים להתחיל לכתוב JavaScript שימושי מבלי להקדיש זמן ללמוד כיצד לסמן אתרים נכונה כ- HTML.

שנוי במחלוקת האם יש לראות בשפות סימון שפות תכנות מכיוון שהמונח אינו מוגדר היטב אך הוא נחשב בעיני חלקן כשפת תכנות בשל השימוש בו ב- HTML.

HTML

הוא עדיין סוג של קידוד, הוא אומר לדפדפן מה לעשות, אם כי הוא אינו מסוגל לעשות את הדברים הרבים ששפת התכנות יכולה לעשות. CSS נחשב לשפת תכנות מכיוון שהוא אינו חולק שום לוגיקה או פונקציות תכנות נפוצות, אך לשפות התכנות יש מגבלות. HTML כבר לא כל כך "שפת תכנות" כפי שהיה לפני שמישהו יכול היה להפוך למפתח אתרים. חשוב למפתח ללמוד HTML ולהיות מוכן להשתמש בו בעת יצירת יישומי אינטרנט, מכיוון ש- HTML הייתה שפה הניתנת לתכנות. אם מישהו מעוניין להיות מתכנת, HTML צריך להיות הצעד הראשון בדרכם להיות מפתח אתרים.

למרות ש- HTML נמצא בלב דפי האינטרנט באינטרנט

חשוב להבין ש- HTML בלבד אינו מספיק וכי מעצבים עשויים להזדקק גם לפלטפורמות אחרות ולשפות תכנות כדי ליצור דפים ודפים מבריקים. כפי שצוין לעיל, HTML היא שפה המסייעת למעצבי אתרים ליצור את הפורמט והמבנה של דף אינטרנט, אך הוא רק חלק מתהליך פיתוח האינטרנט, לא כולו.

ניתן להטמיע HTML בתוכניות הכתובות בשפת סקריפטים כגון JavaScript המשפיעות על התנהגות ותוכן של דף אינטרנט

שפת סקריפטים היא שפת תכנות המשמשת לתווך בין תוכניות ליצירת נתונים. ניתן ליצור מסמכי HTML על ידי תוכנית, בדרך כלל תוכנית Perl או סקריפט. בפרט, מסמך HTML יכול להכיל מספר תוכניות מוטבעות, בדרך כלל בצורה של מחרוזות, מערכים או מבני נתונים אחרים.

למרות ש- HTML

הוא דרך להוסיף הקשר ומבנה לטקסט, שפת תכנות מאפשרת גם לתאר תהליך לעשות משהו. ניתן לכתוב HTML בעורך טקסט, ואנשים משתמשים גם בשפות תכנות אחרות כמו Python, Ruby, Java, Python 2.0, Perl, PHP ו- Ruby on Rails. אתה יכול להשתמש בעורכי טקסט כדי ליצור ולערוך קובץ HTML, אך דפדפני אינטרנט מסוימים, כגון Chrome ו- Firefox, יכולים גם להציג את הקובץ בדף אינטרנט כל עוד הוא נקרא עם סיומת קובץ ה- HTML. מכיוון ש- HTML היא שפת סימון, הוא אינו זקוק לעורך מיוחד ואינך צריך לקמפל אותה. טהרנים כמובן יגנו על כך שהדוגמאות הללו הופכות את HTML לשפת תכנות של Areala ושזה הגיוני להפליא, אבל שפות הסימון יש כדי להעשיר מסמכים, ויש פעמים שזה נכון. מכיוון ש- HTML נחשב ומשמש כשפת סימון פרוצדוראלית ומשמש לסימונים פרוצדורליים בשפות מסוימות, אתה יכול להשתמש בו ולהפוך מסמך HTML לתוכנית גם אם אין לו מטרה להעשרה. מכיוון ש- HTML אינו שפת סימון, הוא אינו זקוק לעורכים מיוחדים ואף אחד לא צריך לקמפל HTML.