אמנות ובידור

איך מקליטים שיר קאבר באולפן הקלטות?

לא עובר יום בו לא קוראים לאולפן הקלטות ושואל כמה עולה להקליט שיר. כל יום מישהו מפרסם שיר כיסוי ביוטיוב הדורש שימוש הוגן, אבל זה לא ממש אסור על ידי המשטרה.

בעל זכויות היוצרים של הרכב מוזיקלי רשאי למנוע מהפצת שיר כיסוי או מכירתו כצליל מוקלט רק בארצות הברית

אלא אם כן ננקטו אחר שלבי הרישוי החובה. כמובן שיהיו כמה שירי כיסוי שיוקלטו, ישוחררו ביוטיוב או בדיגיטל או אפילו בתקליטור, אך שום דבר לא יקרה לבעליו החוקיים של השיר הזה. אם שיר קאבר הופך להצלחה בינלאומית, על פי דיווחי Songtrust, אתה יכול להרוויח תמלוגים ממיצוי ההקלטה שלך. לאחר קבלת האישורים והרישיונות מבעלי זכויות היוצרים, ניתן לרשום את כיסוי השיר במסגרת חוק זכויות היוצרים האמריקני.

אם אתה רוצה למכור את שיר הכיסוי שלך בעולם, אתה יכול לעבוד עם עורך דין מוסיקה מנוסה. אם אתה מתכנן להקליט גרסת כיסוי לשיר של מישהו אחר, דאג לעסק לפני שתקליט את המנגינה שלך.

אם אתה מקליט כיסוי והוא נמכר מחוץ לארצות הברית

חפש מו"ל, שלם את אגרת הרישיון החוקית ושימש כמוציא לאור. כשאתה מנגן את שירי הכיסוי שלך, פשוט נניח שאתה מכסה וודא שלמקום יש רישיונות PRO ולבצע את השיר. אתה יכול גם להשתמש באותם תנאי רישיון שהיית עושה אם היית מבצע את עטיפות השירים שלך.

בעת הקלטה ופרסום שער

עליכם להשיג רישיון מכני (המכונה גם הורדה דיגיטלית דרך iTunes, eMusic או Amazon) המעניק הרשאה להקליט או להפיץ את השיר באופן חוקי. רישיונות חובה אינם מקנים לך את הזכות לשנות את המנגינה או הדמות הבסיסיים של שיר או להשתמש בו באופן סינכרוני עם וידאו או להשתמש באותו טקסט כמו המקור בקליפ או במשחק וידאו. אם אתה רוצה להוציא את שירי הכיסוי שלך כחלק מתקליטים פיזיים או להורדה, תזדקק גם לרישיון מכני. לכן, אתה זקוק לרישיון חוקי להוצאת שירי הכיסוי שלך בארצות הברית, שם השירים נופלים תחת כותרת 18 USC סעיף 107.

אם קיבלת רישיון חובה, אתה רשאי להפיץ שמע – רק הקלטות משירי הכיסוי שלך דרך iTunes, eMusic או Amazon, כמו גם הורדות דיגיטליות.

ראה אם אתה מבצע את שיר הקאבר שלך בשידור חי ומעלה אותו ב- Youtube, ואם כן, איזה רישיון קיבלת עבורו? רק וודא שאתה יודע להקליט שירי כיסוי באופן חוקי לפני שתשתמש בהם בסרטוני YouTube שלך.

כשאתה הולך לאולפן הקלטות להקלטה

בדרך כלל גובים עמלה באחוזים מתעריף ההזמנה לפי שעה שגובה האדם או האדם שעובד בפרויקט. בעת הקלטה באולפן תוכלו להיכנס ולצאת במהירות שרק תרצו, אך בדרך כלל משלמים את התשלום בכל שעה שלמה, עם אפשרות לגבות מחיר לפי שעה.

אם אתה כל כך אוהב את הרעיון להקליט את המוסיקה שלך באולפן הקלטות השירים של ריפר

כדאי שתשקול לשלם רישיון מסחרי. זהו צעד חכם ליצור אולפני הקלטה משלך בהם תוכל להקליט את כל צלילי השיר והצלילים שלך. כאשר אתה מגדיר את האולפן הביתי שלך להקלטת השירים שלך, יש לך את היכולת ליצור ולהפיק הקלטות קוליות מקצועיות.

עם הדברים המוזכרים במאמר זה, אתה יכול להקים את אולפן הקלטת השירים שלך תוך מספר דקות עם מעט זמן וכסף רב.

אם אתה מתכוון לבנות אולפן הקלטות ביתי

אני ממליץ על בקר DAW שעונה על צרכי ההקלטה שלך. אם אתה רוצה להקליט גיטרה אקוסטית, או אם אתה רוצה לנגן מוסיקה אקוסטית או חשמלית וגם להקליט שירה, אתה צריך ממשק שמע שמציע כניסות מרובות. מיקרופונים אנלוגיים הם אפשרות טובה יותר, אלא אם כן אתה באמת רוצה להשקיע בהקלטה ביתית, להיות בעל שליטה רבה יותר ותמיד רצית להיות מסוגל להקליט יותר ממקור שמע אחד בכל פעם, כמו ערכת תופים בנפח מלא.

אם אתה משתמש במחשב כמרכז אולפן ההקלטות שלך

אתה צריך דרך לחבר את המחשב, המיקרופון ובקר DAW למחשב שלך. אולפן הקלטות בחר הוא אולפן הקלטות מאובזר במלואו המציע מגוון רחב של אפשרויות הקלטה ללהקות ולקבוצות המעוניינות להקליט הדגמה, מיקסטייפ, סינגל או אלבום. אולפן הקלטות פרובידנס מציע עריכת סאונד, מיקס, הקלטה, עיצוב סאונד, הנדסת סאונד ועוד. לכל צרכי ההקלטה, באולפני הקלטות בחר יש את כל הציוד והמומחיות הדרושים לך עבור פרויקט הקלטות. תוכלו להקליט באחד מאולפני ההקלטה המודרניים בעולם בלונדון, עם מערכת סאונד מלאה.