בריאות

תרופות רגילות מול תרופות סבתא לכאב ראש

אם טריפטנים לא עובדים, נסה להשתמש במיגרנל, תרסיס לאף דיהידרוגוטמין. אם התרופות האלה לא עובדות או שכאבי הראש שלך מחמירים, נסה תרופה למיגרנה עם מרשם הנקראת טריפטנים, כגון סומטריפטן (אימיטרקס ותרופות גנריות). אם התרופות האלה לא עובדות או שכאבי הראש שלך מחמירים, נסה תרופה למיגרנה עם מרשם הנקראת טריפטנים, כגון סומטריפטן (אימיטרקס ותרופות גנריות).

אם זה לא עובד, אתה יכול לנסות תרופות נוגדות דלקת אחרות שאינן סטרואידיות (NSAID), שחלקן דורשות מרשם, כגון אשלגן דיקלופנק ונתרן נפרוקסן. משככי כאבים אלה ללא מרשם או מרשם כוללים אספירין או איבופרופן (אדוויל, מוטרין IB ואחרים).

אם נלקחים זמן רב מדי

הם עלולים לגרום לכאבי ראש בשימוש יתר ואולי כיבים ודימום במערכת העיכול. תרופות למיגרנה המשלבות קפאין, אספירין ואצטמינופן (מיגרנה אקסדרין) עשויות להועיל, אך בדרך כלל רק למיגרנות קלות. תרופות מרשם כגון סומטריפטן (Imitrex, Tosimra) ו-rizatriptan (Maxalt, Maxalt-MLT) משמשות לטיפול במיגרנות מכיוון שהן חוסמות מסלולי כאב במוח. תרופות אלו משמשות בשלב מוקדם של מיגרנה כדי לעצור את התהליך הגורם לכאב הראש.

אם מיגרנה עם הילה מלווה בבחילות והקאות

הן יכולות לעזור. בהתחשב בסיכונים הקשורים להתייבשות והקושי לשמור על נוזלים, מזון ותרופות, תרופות הנקראות נוגדי הקאות נרשמות לרוב לאנשים הזקוקים לטיפול חירום במיגרנה. הם בדרך כלל מוזרקים לווריד או לשרירים. אם התקפים תכופים, השתמש בתרופות לטיפול מונע, כגון divalproex sodium (Depakote, Depaken), topiramate (Qudexy XR, Topamax, Trokendi XR), metoprolol A (Lopresor, Toprol XL) או propranolol (Inderal LA, InnoPran XL) .

נטילת תרופות ברגע שמתחילים התסמינים יכולה למנוע מהם להחמיר. רופא רפואי יכול לעזור לאדם לקבוע כמה מכל תרופה בטוחה ויעילה. תרופות מניעתיות מכוונות להפחית את התדירות שבה סובלים מיגרנות, את חומרת ההתקפים ומשך הזמן.

טיפולים נוכחיים מבוססי ראיות להתקפי מיגרנה חריפים כוללים פרצטמול

ארבע תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs), שבעה טריפטנים, שילובי תרופות NSAID-טריפטן, דיהידרוארגוטמין ולא אופיואידים שילוב של משככי כאבים ועוד כמה נוגדי הקאה. תרופות ללא מרשם מהוות חלק חשוב בטיפול במיגרנה ונחשבות לטיפול הקו הראשון עבור רוב חולי המיגרנה. עבור מטופלים הבוחרים לקחת תרופות למניעת מיגרנות במקום לטפל במיגרנות כשהן זמינות, קיימות גם תרופות רבות מה שנקרא off-label, מה שאומר שהן נועדו במקור לטפל במחלה אחרת.

תרופות מסוג זה של תרופות מרשם הן היעילות ביותר עבור מיגרנות בינוניות עד חמורות ופועלות בצורה הטובה ביותר בסימן הראשון להתקף הממשמש ובא

כדי לטפל במיגרנה שלך, ייתכן שיינתן לך מרשם לאופיואיד (תרופה) או ברביטורט (מרגיע) הנקרא בוטלביטל. כדי לטפל במיגרנה שלך, ייתכן שיינתן לך מרשם לאופיואיד (תרופה) או ברביטורט (מרגיע) הנקרא בוטלביטל. ישנן תרופות אחרות שיכולות להפחית את מספר וחומרת המיגרנות טוב יותר מאופיואידים ובוטלבטל.

שימוש יתר במשככי כאבים עלול להוביל למצב הנקרא MOH או כאבי ראש הקשורים לתרופות

שימוש יתר במשככי כאבים עלול להוביל למצב הנקרא כאב ראש שימוש יתר בתרופות (MD). שימוש יומיומי או כמעט יומיומי בתרופות ללא מרשם כגון אספירין, אקמול, איבופרופן, תרופות, ברביטורטים ותרופות המכילות קפאין; או שתרופות מרשם כגון טריפטנים משפיעות על המרכזים במוח המווסתים את זרימת מסרי הכאב למערכת העצבים ועלולים להחמיר את כאבי הראש.
למידע מורחב בתחום של תרופות סבתא לכאב ראש כדאי לבקר ב- trufotsavta.co.il

כאב ראש הנגרם על ידי תרופות

הוא בעיה קריטית שיש לטפל בה בתחילת הטיפול בכל צורה של כאב ראש.6 הפסקת טיפול תרופתי למיגרנה הניתנת בשלב מוקדם של כאב הראש מהווה גורם סיכון מרכזי להתקדמות המיגרנה ב-RCM. תרופות המשמשות להקלה על כאבי מיגרנה פועלות בצורה הטובה ביותר בסימן הראשון למיגרנה המתקרבת, ברגע שמופיעים הסימנים והתסמינים של מיגרנה. כאשר כאבי ראש, ובעיקר מיגרנות, נמשכים יותר מ-24 שעות ותרופות אחרות לא הצליחו להתמודד עם ההתקפים, כדאי לשקול נטילת התרופות ב"סט עירוי". שיטות אלו שימושיות במיוחד לסובלים ממיגרנה הסובלים מבחילות והקאות לצד כאבי ראש; נטילת תרופות בזריקה או תרסיס לאף תבטיח שהתרופה תישאר בגופך גם אם תחלי.

בחירת התרופה תהיה שונה עבור כל מטופל

בהתאם לחומרת כאב הראש ולמצבים נלווים. ייתכן שיהיה צורך להחליף תרופות ולהתאים מינונים כדי לגלות איזו תרופה או שילוב של תרופות ומינונים פועלים בצורה הטובה ביותר כדי להפחית את תדירות וחומרת כאבי הראש.

אם יש לך מיגרנות תכופות או שאתה מושפע מאוד ממיגרנות

שאל את הרופא שלך לגבי תרופות לכאבי ראש. הרופא שלך עשוי להמליץ על אופיואיד אם אף אחד מהטיפולים לעיל אינו עובד או אם יש לך תופעות לוואי שליליות. עבור חולי IBS, ננסה לבחור תרופות שיכולות לסייע בטיפול IBS וכאבי ראש.

תרופות מסוימות יכולות לעזור עם שלשול IBS

אך עצירות היא בדרך כלל בעיה קשה עבור חולי IBS וכאבי ראש מכיוון שמספר תרופות לכאבי ראש מחמירות את העצירות. כאב מיגרנה, אם חווה במהלך ההריון, הוא לעתים קרובות חמור מספיק כדי להצדיק טיפול תרופתי.

עם זאת

תרופות יכולות לטפל בתסמינים כשהם מתרחשים, ואנשים יכולים לנקוט בצעדים כדי להפחית את התדירות והחומרה של אפיזודות. סוגים מסוימים של תרופות צריכים להילקח באופן קבוע כדי להפחית את הסיכון לשבץ מוחי. אם לך או לאדם אהוב יש תסמינים כמו קוצר נשימה, כאבים או לחץ מתמשכים בחזה, בלבול חדש או שפתיים כחולות, עליך לפנות לרופא מיד.

אם אובחנת עם מחלת נגיף הקורונה ואתה משתתף בניסויים קליניים עבור חולי COVID-19

אתה יכול לקבל תרופות אלו. מכיוון שייתכן שאחד מהם לא ירשם על ידי רופא המיילד שלך, אלא רופא אחר, הקפד לספר לאותו רופא שאתה בהריון ולהתייעץ עם המיילד שלך לפני נטילת מרשם ל-NSAIDs. לפני נטילת המרשם הרגיל שלך, ודא שהוא ברשימה זו (ווודא שהמיילדת או המיילדת שלך אישרו את המינון).

אם כאב הראש שלי חמור במיוחד

אני יכול לקחת משכך כאבים במיגרנה בשם טריפטן, שהוא יעיל מאוד בדיכוי ההתקף. החדשות הטובות הן שעכשיו יש לי תרופה למנוע או לטפל במיגרנה שלי. עכשיו יש לי תרופה שיכולה לרפא או למנוע את המיגרנה שלי. כמו רבים אחרים הסובלים ממיגרנה, הייתי בהלם כשלקחתי תרופות נוגדות דיכאון לטיפול בכאבי הראש שלי.

כרגע אני נוטל חוסמי בטא

סוג של תרופות המשמשות ליתר לחץ דם ומחלות לב; בשנות ה-60 נמצאו תרופות אלו כמקלות גם על מיגרנות. למרבה המזל, ישנן מספר תרופות יעילות למיגרנה שה-FDA מחשיב בטוחות ליטול במהלך ההריון. אמנם ישנן מספר תרופות יעילות למיגרנה, אך לא כולן נחשבות בטוחות לילד מתפתח.