נסיעות ותיירות

מתקן תו חנייה לנכה

מבוא: הבעיה עם שלטי חניה לנכים וכיצד הגבלות אלו עלולות להפר את חוק האמריקנים עם מוגבלויות

הבעיה עם שלטי חניה לנכים היא שייתכן שהם אינם עומדים בחוק הנכים האמריקאי (ADA). ה-ADA הוא חוק פדרלי המבטיח שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. אחת מהזכויות הללו היא גישה לשטחים ציבוריים, כגון חניה ושירותים. ה-ADA אינו מכסה עסקים או מבנים פרטיים.

מחקר שנערך לאחרונה מצא כי 62% מתמרורי חניה לנכים מפרים את ה-ADA. המשמעות היא שאנשים רבים שזקוקים להם לא יכולים למצוא אותם, מה שעלול להוביל לבעיות משמעותיות בניידותם ועצמאותם

ה-ADA נחקק כדי לספק מנדט לאומי ברור ומקיף לביטול אפליה נגד אנשים עם מוגבלות. ה-ADA הוא חוק זכויות אזרח האוסר על אפליה של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים הציבוריים, לרבות מקומות עבודה, בתי ספר, תחבורה וכל המקומות הציבוריים והפרטיים הפתוחים לציבור הרחב.

חוק האמריקנים עם מוגבלויות (ADA) נחקק כדי לספק מנדט לאומי ברור ומקיף לביטול אפליה נגד אנשים עם מוגבלות. ה-ADA הוא חוק זכויות אזרח האוסר על אפליה של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים הציבוריים, לרבות מקומות עבודה, בתי ספר, תחבורה וכל המקומות הציבוריים והפרטיים הפתוחים לציבור הרחב.

במאמר זה נדון כיצד שלטי חניה לנכים עלולים להפר את חוק הנכים האמריקאי על ידי יצירת בלבול יותר מאשר לעזור כאשר

1. מחסומים פיזיים למקומות חניה נגישים

תמרור חניית נכים משמש לזיהוי מקום חניה השמור לאנשים עם מוגבלות. השלט ממוקם לרוב בצד ימין של לוח המחוונים של הרכב והוא יכול להיות בצבעים שונים בהתאם למדינה.

מקום החניה יסומן בשוליים כחולים, קווים כחולים, או מלבן כחול צבוע על הקרקע. אבל זה לא אומר שכל נכה יכול לחנות שם. אדם חייב באישור נכה רשמי כדי להשתמש במתקן חניה מסוג זה.

במדינות מסוימות, אנשים שיש להם מוגבלויות זמניות יוכלו להשתמש גם במרחבים אלה לצרכיהם, כמו גם כאלה הרשומים במאגר מידע לאומי של אנשים עם מוגבלויות זמניות.

בארצות הברית יש למעלה מ-3.3 מיליון אנשים עם מוגבלויות. עבור אנשים אלה, חניה יכולה להיות אתגר מכיוון שהם עשויים להצטרך להשתמש בחניה נגישה שיכול להיות קשה למצוא וקשה לגישה.

חוק האמריקנים עם מוגבלויות (ADA) מגדיר מקום חניה נגיש ככזה שקרוב מספיק לאדם עם מוגבלות ללכת ממכוניתו או מכיסא הגלגלים שלו ואין לו מחסומים פיזיים שחוסמים את הדרך.

2. היעדר שילוט נדרש

זוהי טעות נפוצה כי מקומות חניה לנכים מיועדים לאנשים עם מוגבלות פיזית. מקומות חניה אלו מיועדים למעשה לאנשים בעלי מוגבלות וזקוקים לסיוע מיוחד.

זו הסיבה שאין צורך לכלול את הלוגו של כיסא הגלגלים על השלט. חשוב גם להזכיר שהם צריכים להיות קרובים לכניסה לבניין כדי שיוכלו לגשת אליו בקלות.

היעדר שילוט נדרש מהווה בעיה מרכזית בחניון. בחניון יש שלטי חניית נכים רבים אך הם אינם במצב המתאים להיראות לנהגים. זה יכול להוביל לתאונה או כרטיס למישהו שפשוט מנסה למצוא מקום לרכב הנכה שלו.
לעוד פרטים נוספים אודות מתקן תו חנייה לנכה והוצאת תו נכה מומלץ לבדוק כאן: xn——wpene7bcdfomr6gzaue.co.il

היעדר שילוט יכול להוות בעיה גם עבור אנשים עם מוגבלויות שמנסים למצוא את המקום הנכון עבור הרכב שלהם. אין דרך לדעת אם אדם צריך סיוע או לא כי אין דרך לדעת מי צריך את זה ומי לא.

3. ראות מוגבלת ושילוט הכוונה

מתקן תמרור חניית נכים ממוקם בחניון הסמוך לבניין. סעיף זה עוסק בנראות של מתקן זה ובשילוט ההכוונה שלו.

ראות מוגבלת:

שלט חניית נכים אינו נראה מכניסה לבניין. כמו כן אין שלטי הכוונה המפנים לכיוון מתקן זה. זו יכולה להיות בעיה פוטנציאלית עבור אנשים עם מוגבלויות המבקרים או עובדים בבניין הזה.

שילוט הכוונה:

אין שלטי הכוונה המובילים למתקן זה, מה שאומר שאנשים עלולים להתקשות למצוא אותו.

יש שני מאפיינים עיקריים של החניון שצריך לשפר. הראשון הוא שילוט הכוונה בחניון והשני הוא שילוט הכוונה לנכים.

לחניון ראות מוגבלת ואין מספיק שלטי הכוונה שידריכו אנשים דרכו. הדבר מקשה על אנשים עם מוגבלות שמתקשים לנווט במקום הומה אדם.

4. חוסר זמינות של מקומות חניה נגישים ליד דלתות או כניסות

מתקן תמרור חניית נכים הינו מקום חניה המיועד לאנשים עם מוגבלויות. השלט מוצב בדרך כלל על הקרקע ליד המדרכה ועליו סמל כיסא גלגלים.

ישנן סיבות שונות לכך שאנשים עם מוגבלות עשויים להזדקק לחניה לנכים. הם עשויים להתקשות בהליכה או בעמידה, או שהם עשויים להשתמש בכיסא גלגלים כדי להסתובב.

אם אינך מסוגל ללכת יותר מ-50 רגל, יש להעניק לך גישה לחניה נגישה אשר קרובה מספיק לכניסה ליעד שלך כדי שתוכל להגיע אליו בקלות.

אל לנו לחשוב על כותבי הבינה המלאכותית האלה כתחליף לקופירייטרים אנושיים. הם פשוט מספקים סיוע לכותבי התוכן על ידי היפטרות מחסימת הכותבים ויצירת רעיונות תוכן בקנה מידה.

עוזרי כתיבה בינה מלאכותית הופכים פופולריים יותר ויותר